31.3.-1.4.2012 MMČR a PČR ENDURO – KOPIDLO

To že se zkusíme svézt na republikovém enduru, vlastně vyprovokoval Honza Mareš. Prohlásil že na enduru nesmí chybět, ať je kdekoliv. My jsme si stejně museli udělat licence B na Red Bull Romaniacs, tak jsme to alespon trochu zrychlili a hurá můžeme se vrhnout do přeboru ČR.

Ondra simuluje smrtelnou nemoc, Tomáš ješte nemá zajetou svoji novou motku a tak se vydáme pouze v sestavě Jirka Fíla jun – KTM 125EXC, Kategorie Hobby C. Honza Mareš KTM 300EXC – Jirka Fíla sen. KTM 530EXC – oba licence B. Nakonec se Tomáš přidá jako doprovod a stará se nám o tankovačku. Kromě toho si sebou bere svoji oranžovou krasomilu aby si na ni najel alespoň povinnou hodinu a mohl si jí otevřít.

Vyrážíme v pátek kolem čtvrté odpoledne z Prahy. Miletínský Jarda Císař nám hlásí, že drží místo v depu. Před 18. hodinou jsme na místě. Chystáme zázemí, uděláme přejímky a předáme motorky do hlídaného parkoviště vedle startu. Mezitím přijede Honza se svojí ultramegaturbo novou dodávkou, kde testuje ještě nedokončenou moto vestavbu. Absolvuje stejné kolečko jako my a všicni se vydáváme do místní hospody na večeři. Potkáváme hromady známých…. Připadám si jak v enduro rodině:-)Lehce posedíme a jdeme spinkáčkovat.

Ráno máme start až po desáté hodině. Honza startuje 3 minuty přede mnou a Jirka pro změnu 11 minut po mě. Trať k endurotestu bych popsal asi takto. Asfalt, lesní cesta, asfalt, pole, lesní cesta asfalt, moc a moc pole, lesní sjezd 2x, lesní výjezdíček, pole a příjezd k enduro testu. Test mě moc bavil, taková lehce uklouzaná taškařice kombinovaná s drobnými výjezdíky. Ohodnotil byych ho za 3 – dobrý. Následuje přejezd ke cross testu. Lesík, traverzička na louku k řece, mostek, 2 výjezdy lesem a dál opět polní rallye s protknutá asfaltovou vložkou až ke cross testu. Samotný test byl hezky rozbitoučkatý a v podstatě nijak záludný, jen v neděli už bahna dokázali motorku pěkně uvěznit. Po testu následuje krátký dojezd do tankovačky vedle depa. Jeli jsme jako přebor 3 kola a Jirka v Hobby C kola pouze 2. Po dojetí do cíle prohlásil, že by si ještě jedno kolečko klidně dal.

Po dojezdu do cíle servisujeme. Není toho mnoho co je potřeba udělat. Pak jdeme na pozdní oběd do místní hospy, která Endurem opravdu žije. Svěle vaří, nadlábneme se a všichni se cpeme na „bidla“ do karavanu. Bude siesta:-) Během chvíle všichni spíme jako špalci. Po hodině nás probudí Jarda Císař, který má z huby rohlík a chechtá se, že za 15 minut zavírají technickou přejímku, ale jinak ať klidně spíme dál. Ještě celý otlačení od polštáře, odvážíme motorky k přejímce. Když už jsme vylezli z peřinek, tak se jdeme juknout zpět do hospy, kde začíná zábava. Tančí se a zpívá…. super atmosféra. „Chilku pobudem“ a ani nevím v kolik jdeme spát:-)))

Ráno startujeme o hodinku dříve než v sobotu. Hlavička je poněkud těžší. První kolo mi dává zabrat. Druhé kolo už mám rozdýcháno a můžu trochu jet:-))) Marešák je na tom o poznání lépe (asi o 3 Jagermaistry:-))) Jiřik je uplně v pohodě, protože se jako správný sportovec našim večerním blbinám vyhnul. Kol jedeme stejně jako v sobotu. Vložky jsou ale o poznání víc rozbité a jak jsem již avizoval, bahna umí pěkné věci:-) Závod jsme nakonec dokočili bez ztráty kytičky. Balíme motorky a jdeme na gáblík. Po pozdním obídku valíme domů.

O 70 km na kolo, které avizovali pořadatelé bych velmi silně pochyboval. Ale jinak bych to hodnotil jako méně náročné endurko, které bylo na začátek sezóny příjemným svezením.

Hlavně mě nadchla skoro „rodinná“ atmosféra, která procházela celým víkendovým závodem.

Díky pořadatelům za jejich odvedený kus práce, Tomášovi Němcovi za jeho servismanskou premiéru a Jardovi Císařovi za to že nás vzbudil:-)))