Zavěrečný závod seriálu ECC2012 se až na zkažený závěr, ke kterému se ještě dostanu, skvěle vydařil. Počasí nám přálo a tak jsme všichni mohli tahat za plyn podle svého umění.

V pátek najíždím jako jediný z Dr.K teamu do depa. Chtěl jsem stihnout možnost aby si David Fíla na své pětašedesátce stačil projet dětskou trať. Ale jak je mým zvykem, vyjel jsem pozdě a přijíždím se setměním. David má smolíka a trať bude muset poznávat až v zaváděcím kole. Mám radost, že zde potkávám týmové kolegy Aleše Vondráka s Pepou a Markem Dolanskými, kteří si byli projít trať. Tahám z nich alespoň nějaké rozumy jak trať vypadá a také se dozvídám, že David Vondrák, který jede v padesátkách, má stále od Bozkova antibiotika a že zítra zase nepojede. Musí to být pro něho k vzteku.

Kluci odjíždějí domů a já chvilku klábosím s pořadateli a pak jdu spát.

Ráno vstáváme časně, protože deti mají řazení na start už v 8.15. V 8.35  stratují padesátky, kde vévodí Robert Friedrich z Endura Příchovice a hned po nich jedou pětašedesátky. Davidovi Fílovi to na uklouzané trati príliš nejde a po několika pádech dojíždí na 9 místě.

Mezitím se nám depo zaplňuje protože v raní rozjížďce nám tentokrát nestartují pouze naši dva veteráni Dior -Lukáš Voňavka a Fašoun -Tomáš Němec a v malorážkách Ofinka – Petr Malý junior, ale pro svoji premiéru v licencích B si jede Ondra „Houska“ Rathouský. Diorek má strašnou smůlu, protože mu někudy utekla voda z chladiče, který mu nešel nijak opravit a tak čeká v depu. Motorku nakonec protlačí cílovou páskou. Ujel alespoň 4 kola a končí na 23. místě. Zato Fašounovi se daří, jede jako z partesu a končí z šesti koly na 20.místě. Ofinka, za ten rok pěkně zesílil a na své pětaosmdesátce se prožene cílem na pěkném 9. místě.

Housce to v licencích B také sedlo, neboť při svém premiéře v této kategorii dojel na 14.místě.

Kromě našich jezdců musím vyzvednout skvělý sprinterský výkon Míry Hanče z Motorsportu Bozkov, kterému vypadla hadička od benzínu a ztratil všecno palivo. Když se motorka zastavila, tak odstoupil z 1 místa a sprintuje přes louky do depa. Zde bere trochu paliva, kleště a svorku na hadičku a sprintem pádí zpět k motorce. Opraví ji a nakonec to z 20. místa dokáže vyrvat na konečné 8 místo. Mirku smekám klobouk, musel jsi jet strašnou palici.

Odpoledne startujeme v sestavě: E2 Petr „Velká Ofinka“ Malý a E3 Ála Vondrák, Pepa Dolenský, Vlastík Šindelář a já.

Velká Ofinka háže na prudkém sjezdu od silnice parádní krysu a pochroumanou ručkou se uprdelí v depu, kde čeká na konec závodu, aby alespoň čestně dojel na 36.místě. V E3 jde hned od začástku do první čtyřky jak Aleš tak Pepa. A první 4 kola jedou spolu kolo na kolo a krásně si to rozdávají. Bohužel Pepovi se ta smůla v letošní sezóně opravdu lepí na paty. Na koci 4 kola ohýbá řadičku. Jede do depa, kde si půjčuje náhradní od kluků z týmu Motorsport Bozkov za což jim moc děkuji a vydává se na dostihy za Alešem. Aleš je v cíli na krásném 3 místě a Pepa svoji ztátu stáhl až na skvělé 7.místo.

Vlastíkovi a mě se start jako vždy moc nevyvedl, ale protože máme tradičně mezi sebou vsazeno o láhev Jagermaistra kdo dá druhému kolo, tak se snažím prodrat dopředu. Nakonec se mi to povede a nechávám Vlastíka za sebou. Našel jsem si jezdce se kterým jedeme společně a střídáme se mezi sebou. Celkem to ubíhá. Ve čtvtém nebo pátém kole se kolem mě přesype Ála, který už mi stačí dát kolo. Chytám se ho a zkouším jet to co on. Vydržím tak 8 zatáček a vzdávám to. Mám pocit že jede jako blázen. Za těch pár zatáček jsem se stačil tak vyšťavit, že když přijedu do lesního blátivého průjezdu v kolejích, tak si házím motorku na nohu. Super pocit, výfuk mi uškvaří kalhoty, a já jak chci dostat nohu od toho tepla, tak si přivodím krásný výron na boku kolene. No jestli nejsem pako:-) No nedá se nic dělat, tahám dál, ale postavit do stupaček už fuckt moc nejde. Nakonec dojíždím do cíle na 15. místě, ale putovní lahvička Jagermaistra zůstává u Vlastíka, protože přesto že dojel o 9 minut později na 21.místě, tak jsem mu kolo nedal.

Po dojetí pádím k sanitě, pro něco chladivého na mojí hnátičku. Dobře se o mě postarali a proto jim posílám veliké díky.

Jdu na vyhlášení a protože si máme želízko v ohni na celkového vítěze v kategorii E3 tak si připravuji hlasivky na povzbuzování. Ale v tom se stává něco, co opravdu ještě do dneška nemůžu pochopit. Stojíme v hloučku s Álou Vondrákem a jeho rodinou. Když k Alešovi přichází otec dnešního vítěze E3 Jana Baláše a pouští se do Aleše. Že v prvním kole podváděl a zkracoval si trať přes půl louky, protože špatně odstartoval a jel ze zadu. Aleš na něho kouká jako vrána a ptá se ho jestli to myslí vážně? Pan Baláš starší říká ano, že ho viděl. Vedle stojící Pepa Dolanský mu říká, že to asi těžko, protože od samotného startujeli spolu na špici a první 4 kola od sebe nebyli dál než na 30 metrů a že by si toho rozhodneě musel všimnout. Baláš tedy kontruje tím, že se to stalo i v Koštálově a že Aleše viděl alespoň tam. Aleš pění, takhle vytočeného jsem ho ještě neviděl, přesto se ovládne a říká panu Balášovi, že je kdyby nebyl starší člověk, šel by si to s ním vyříkat ručně za garáže. Posílá ho, aby šel raději pryč. Baláš je úplně neodbytný a nevím co tím sleduje. Vzápětí na to přichází jeho syn Jan Baláš, očividně naočkovaný od otce a pokřikuje na Aleše „příště po trati“.

Než na to stačí Aleš něco říct, zeptá se ho Pepa Dolanský, proč včera trénoval na motorce po trati, když ostatní chodili trať pěšky. (Na vyznačené trati, ani podél ní nemá podle regulí na motocyklu jezdec co dělat. Jezdec si ji může projít pouze pěšky.) Chvíli mladý Baláš zapírá ale nakonec se přizná, že si trať projížděl. Kontruje pro mě nepochopitelnou větou:“ No a co, měli jste to oznámit pořadatelům, když vám o to jde.“ Aleš mu suše oznamuje, že mu o to nejde a přesto že ho včera viděli, tak nic nehlásili, ale že nechápeme co jeho otec tím lživým nařčením sleduje. Dokonce ani nebudou hlásit to že startuje v Hobby kategorii a správně má jet v licencích, neboť je vlastníkem licence a jezdí přebor ČR. Na to nemá mladý Baláš půl slova a se sebere se, ani neodpoví a odchází. Zato otec pokračoval dál v tom že to tak je, a hotovo…., že to viděl. Už jsem tu snůšku lží nevydržel a požádal jsem pana Baláše, aby se sebral a šel už do „zadních partií těla“. Proběhla lehká slovní přestřelka a pan Baláš se tam odebral.

Fascinujicí bylo, že přesto že se nám chlapec přiznal, že jednal proti regulím. Tak při následném vyhlášení jezdců za celý seriál má tu drzost a na Aleše pokřikuje opět to tatínkovo vylhané „příště po trati“.

Měl bych se asi panu Balášovi staršímu omluvit, ale ne za to že jsem ho poslal tam, kam si zasloužil. Ale za to že jsem mu při tom tykal, což ho podle jeho reakce naštvalo více než má slova, že už má jít do pr……… Tak tedy pane Baláši starší tímto se vám za mé tykání omlouvám, ale věřte mi že i když vám budu vykat, tak lháře si nikdy vážit nebudu. Kromě toho zvažte vy nebo spíše váš syn omluvu za to, že on podváděl a ještě se k tomu přiznal. Nechci tu omluvu pro sebe, ale pro ostatní jezdce, kteří si dají tu práci a nejsou líní a trať si v klidu projdou po svých. Nenapadlo vás třeba to, že je to vlastně nefér jednání a že by váš syn měl zvážit své odstoupení ze seriálu za takovéto chování. Asi ne…… Je vám asi milejší řídít se starým dobrým heslem: „Zloděj křičí chyťte zloděje“ padni komu padni hlavně, že se na mě nepřijde…… Ale přišlo se!!! Přeji vašemu synovi další, doufám že už poctivá vítězství, protože na motorce toho opravdu hodně umí, ale ještě by to chtělo udělat něco s jeho a s vašemi morálními zásadami.

V každém případě chci poděkovat Sklenařickým pořadatelům za skvěle připravenou trať. Nesmím zapomenout na ostatní pořadatele všech závodů ať to bylo v Chuchelně, Koštálově, Jilemnici nebo Bozkově, všude jste odvedli kus poctivé práce. Můj dík také patří hlavním pořadatelům a dobrým duším celého závodu Markétě Skrbkové a Jardovi Bachmanovi, moderátorovi Luboši Kučerovi , celému týmu časoměřičů pod vedením Jaroslava Davida. Vám všem moc děkujeme za skvělý seriál 2011 a těšíme se na ECC 2012.

Zároveň chci poděkovat a vzdát čest všem fotografům, kteří nelení a dokáží se pro dobrou fotku „obalit blátem“ :-). Ať už  to jsou  náši dvorní fotografové Motodejv, Nikola Dolenská, Karel Čermák nebo i ostatní Petr Šmarda, Pavel Chymek, Kostěj, Hoofina,Easterka a spousty dalších…… Díky

Jiří Fíla

Dr.K racing team

Výsledky Dr.K ve Sklenařicích:

65ccm: 9. místo David Fíla

85ccm: 9.místo Petr Malý

Veterán: 20. místo Tomáš Němec / 23. místo Lukáš Voňavka

Licence B: 14. místo Ondřej Rathouský

E2: 36.místo Petr Malý

E3: 3.místo Aleš Vondrák / 7.místo Josef Dolenský / 15.místo Jiří Fíla / 21.místo Vlastimil Šindelář

Celkové pořadí jezdců Dr.K za seriál ECC 2011.

50ccm: 7. místo David Vondrák

65ccm: 6. místo David Fíla

85ccm: 15.místo Petr Malý

Veterán: 17. místo Tomáš Němec /  44. místo Lukáš Voňavka

Licence A: 21.místo: Petr Bartoš / 22.místo: Radek Toman

Licence B: 36. místo Ondřej Rathouský

E1: 27. místo Jiří Fíla jun.

E2: 96.místo Petr Malý

E3: 1.místo Aleš Vondrák / 12.místo Josef Dolenský / 15.místo Ondřej Rathouský / 19.místo Jiří Fíla / 25.místo Vlastimil Šindelář / 42. místo Martin Gomboš

Fotografie: David Bouchal, Pavel Chymek, Petr Šmarda, Kostěj, Lenisek